• يکشنبه ١٢ آذر ١٤٠٢-١٢:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٣٤
علوی مطرح کرد:8-197

وزارت خانه ها در کنار مدیریت شهری به وظایف خود در قبال معلولان عمل کنند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت همکاری برای رفع مشکلات معلولان گفت: هریک از وزارتخانه ها وظایفی را در قبال معلولان و سالمندان دارند که ۲۰ تا ۲۵ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند. جامعه باید برای تردد این افراد شرایط مناسبی داشته باشد؛ لذا وزارت خانه ها نیز در کنار مدیریت شهری به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور، ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان، اظهار داشت: نباید از لفظ توان‌یاب برای معلولان استفاده شود و تأکید معلولان این است که برای این روز، از واژه معلول بهره بگیریم.
علوی با اشاره به پیش بینی ۶۰ میلیارد تومان برای مناسب سازی در سال اول دوره ششم مدیریت شهری، تصریح کرد: این رقم امروز به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه کمک هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی، هفت میلیارد تومان بود؛ گفت: این کمک هزینه امسال به ۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته که در متمم بودجه، احتمالاً به یکصد میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. شهرداری تهران پرداخت این هزینه را بر عهده گرفته و امیدواریم دیگر نهادها نیز مسئولیت خود را انجام دهند.
علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در جریان بررسی گزارش محله گردی محله گلشن نیز با تأکید بر اینکه مشکلات محله با تغییر نام برطرف نمی شود بلکه با برنامه ریزی رفع خواهد شد، اظهار کرد: نکات تلخی در رابطه با محله گلشن وجود دارد، اما واقعیت این است که تمام فشار به مدیریت شهری وارد شده و تقاضا می کنیم تقسیم وظایفی برای محلات صورت بگیرد.
وی افزود: سرانه ها نباید تنها توسط شهرداری تأمین شود و باید وزارت ورزش و جوانان نیز وظایف خود را بر عهده بگیرند. اینکه تمام وظایف بر عهده شهرداری تهران باشد، درست نیست و موارد باید بررسی شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: